Zanzibar

7 november 2019 - Nungwi, Tanzania

Op maandag 28 oktober vloog ik vroeg in de ochtend naar Zanzibar, samen met Lysanne en Sara. Richella zou later komen met een andere vlucht en Sander zat in een andere stad, maar konden we gelukkig dinsdag en woensdag weer zien! De sfeer is heel goed met ons drie en we hadden enorm veel zin om het prachtige eiland te ontdekken en gewoon lekker te relaxen. Dat is ook wat ik in Zanzibar gedaan heb. Drie van de vijf dagen hebben we spelletjes gespeeld, cocktails gedronken, flink gezwommen en zijn we intens verbrand! Op dinsdag zijn we gaan snorkelen bij een eiland in de buurt, waar we onderweg bijzonder mooie dolfijnen tegen kwamen en HAAIEN. Ja je leest het serieus goed en het was zooo spannend! Op woensdag zijn we naar Stonetown geweest, wat een historische mooie stad is om te zien. Op Zanzibar is het gros van de bevolking moslim, wat erg zichtbaar is aan de kleding die gedragen wordt (hoofddoek en burka). Voor ons een kleine moeite om ons aan te passen, dus helaas deze dag geen korte broek/rok, maar een lange rok en mouwen.

Op donderdag en vrijdag zijn we lekker met de meiden geweest en dat was fijn. Het is heerlijk om zo'n intensieve reis af te sluiten op zo'n rustgevende plek. Vrijdagavond begon mijn terugvlucht naar huis, die uiteindelijk zo'n 24 uur heeft geduurd.

ZanzibarZanzibarZanzibarZanzibarZanzibarZanzibarZanzibarZanzibarZanzibarZanzibarZanzibarZanzibar

Ik, maar ook Charles, willen jullie bedanken voor de donatie die is gegeven via welke manier dan ook. Het is erg mooi om iets te kunnen betekenen voor hen. Een deel van het sponsorgeld is uitgegaan naar de nieuwbouw van het schooltje (de overheid heeft dit als eis opgelegd, wanneer er geen nieuwbouw komt met lerarenkamer, bibliotheek en sportveld, zal dat betekenen dat de school dicht moet). Daarnaast is een deel van het sponsorgeld uitgegeven aan spullen voor het schooltje en als laatste ook nog aan voedsel voor de school. De kleding die gedoneerd is, is aan kinderen uit gezinnen gegeven die kapotte kleding of minimale kleding hebben. Daarnaast hebben wat kinderen van de borderschool kleding gehad. Nogmaals ontzettend veel dank voor jullie bijdrage, want mede door jullie heb ik een verschil daar kunnen maken!

1. Angeliek Jongbloets:
    8 november 2019
    Dank je Amber dat wij via jou mooie verhalen ook een beetje deel hebben mogen uitmaken van jou bijzondere en mooie reis. 💋